flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення судової практики Козятинського міськрайонного суду з розгляду справ зі спорів фізичних осіб із суб’єктами владних повноважень за перше пірвіччя 2011 року

04 червня 2011, 10:43
УЗАГАЛЬНЕННЯ
 
судової практики Козятинського міськрайонного суду з розгляду справ зі спорів фізичних осіб із суб’єктами владних повноважень, у тому числі їх органів на місцях щодо оскарження їх правових актів індивідуальної дії або бездіяльності за І-ше півріччя 2010 року
 
Козятинським міськрайонним судом узагальнено практику з розгляду справ зі спорів фізичних осіб із суб’єктами владних повноважень, у тому числі їх органів на місцях щодо оскарження їх правових актів індивідуальної дії або бездіяльності за І-ше півріччя 2010 року.
 
У своїй діяльності Козятинський міськрайонний суд дотримується положень  Конституції України, Закону України “Про судоустрій  України ” і здійснює судочинство на засадах Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів України.
Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Визначення поняття “суб’єкт владних повноважень” наведено у пункті 7 частини першої статті 3 КАС, відповідно до якого – це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:
- адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам;
- усі адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.
Справи щодо оскарження дій або бездіяльності посадових чи службових осіб місцевих органів виконавчої влади розглядаються і вирішуються місцевим загальним судом як адміністративним судом або окружним адміністративним судом за вибором позивача.
 
В І півріччі 2010 року в провадженні Козятинського міськрайонного суду знаходилось 111 справ зі спорів фізичних чи юридичних осіб із суб’єктами владних повноважень, у тому числі їх органів на місцях, щодо оскарження їх правових актів індивідуальної дії, дій або бездіяльності.
По даній категорії справ залишок нерозглянутих справ на початок І півріччя 2010 року складав 34 справи, так до Міністерства внутрішніх справ – 21 справа, це в основному справи про оскарження дій працівників ДАІ; 2 справи відповідачами по яких є орган місцевого самоврядування; 11 справ до управління праці та соціального захисту населення з яких 1 справа щодо нарахування щорічної разової допомоги  до 5 травня. Крім того залишок нерозглянутих справ на початок звітного періоду по інших категоріях справ, це справи про оскарження дій або бездіяльності державної виконавчої служби – 7 справ.
 
За І півріччя 2010 року до Козятинського міськрайонного суду надійшло 77 справ із яких 64 справи відповідачем яких є Міністерство внутрішніх справ України; 6 справ до Управління пенсійного фонду України із них 6 справ щодо призначення та перерахунку пенсій; 7 справ до органів місцевого самоврядування.
 
Закінчено провадження в І півріччі 2010 по 79 справах із них: до Міністерства внутрішніх справ – 60 справ; 6 справ за позовом до Пенсійного фонду України та його управлінь; 9 справ відповідачем по яких є орган місцевого самоврядування; 4 справи до управління праці та соціального захисту населення.
 Закінчено провадження із прийняттям постанови – 61 справа, із яких до Міністерства внутрішніх справ – 49 справ; 5 справ за позовом до Пенсійного фонду України та його управлінь; 7 справ відповідачем по яких є орган місцевого самоврядування.
У тому числі:
-  із задоволенням позову - 48 справ: до Міністерства внутрішніх справ – 38 справ; 5 справ за позовом до Пенсійного фонду України та його управлінь; 5 справ відповідачем по яких є орган місцевого самоврядування.
- із закриттям провадження у справі -5 справ, так справи до Міністерства внутрішніх справ – 1 справ; 1 справ відповідачем по яких є орган місцевого самоврядування; 3 справи до управління праці та соціального захисту населення.
 
- із залишенням заяви без розгляду - 13 справ: 10 справ відповідачем в яких є Міністерство внутрішніх справ України; 1 справа за позовом до Пенсійного фонду України та його управлінь; 1 справа де відповідачем є орган місцевого самоврядування; 1 справа до управління праці та соціального захисту населення
Наприклад, справа за позовом Шайдюка Анатолія Миколайовича до Управління Пенсійного фонду України в м. Козятині Вінницької області про визнання недійсними дій посадових осіб Управління пенсійного фонду України в м. Козятин щодо відмови в призначенні пенсії на пільгових умовах незаконними та зобов’язання призначити пенсію, дана позовна заява залишена без розгляду на підставі п.5 ч.1 ст.155 КАС України, тобто від позивача надійшла заява про залишення позовної заяви без розгляду.
 
 Залишок не розглянутих справ на кінець звітного періоду – 32 справи: до Міністерства внутрішніх справ – 25 справ; 7 справ до управління праці та соціального захисту населення.
 
Відповідно до ст. 107 КАСУ положень, які діяли на той час, питання про відкриття провадження в адміністративній справі суддя вирішує не пізніше наступного дня після надходження позовної заяви до суду або закінчення строку, встановленого для усунення недоліків позовної заяви, у разі залишення позовної заяви без руху.
В основному адміністративні позови відповідають вимогам ст. ст. 105 – 106 КАС України.
 Ухвали про відкриття провадження в справі і призначення справ до слухання виносяться суддями в строк, передбачений ст. 107 КАС України, копія ухвали, позовна заява з додатками надсилаються особам, які беруть участь у справі відповідно до ст. 107 КАС України. Тяганини зі сторони суддів при розгляді справ даної категорії не має. Бувають випадки, коли справи відкладаються із-за неявки в судове засідання сторони по справі, а причини неявки суду не відомі і відсутні розписки у справі про вручення повістки. Це трапляється із-за перебоїв у забезпечені коштами на відправку кореспонденції ДСА, а також невчасного повернення розписок про отримання повістки поштовими відділеннями.
Судом приймаються законні та обґрунтовані рішення. Всебічно перевіряються обставини по справі.
Проведене узагальнення свідчить про те, що судді в основному дотримуються вимог ст. ст. 158 – 170 КАС України.
 На підставі викладеного
 
ПРОПОНУЮ:
 
1.     Винести на обговорення на нараді суддів питання, щодо покращення розгляду справ. Заслухати їх пропозиції, вжити заходів до їх реалізації.
 
Суддя Козятинського
міськрайонного суду                                                                 В.А. Воронюк
 
виконала
помічник судді
Корлякова О.П