flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення судової практики Козятинського міськрайонного суду Вінницької області За І півріччя 2014 року При здійсненні судочинства у кримінальних справах про скоєння кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст. 364, 365, 368-2 КК України.

13 березня 2015, 10:08

УЗАГАЛЬНЕННЯ СУДОВОЇ ПРАКТИКИ

Козятинського  міськрайонного суду  Вінницької області

за І півріччя 2014 року

при здійсненні судочинства у кримінальних справах про скоєння кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст.  364, 365, 368-2 КК України.

 

Козятинським міськрайонним судом узагальнено практику здійснення судочинства у кримінальних справах про скоєння кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст.  364, 365, 368-2 КК України за І півріччя 2014 року.

 

За І півріччя 2014 року на розгляд до суду надійшло по даній категорії справ 3 кримінальні провадження, 3 справи переведено з 2013 року.

Всього до кримінальної відповідальності по даній категорії справ притягнуто  8 осіб.

Судом за І півріччя 2014 року розглянуто 2 справи, в тому числі з постановленням вироку – 1 справа, закрито у звязку з декриміналізацією  – 1 справа.

Залишок не розглянутих кримінальних справ на кінець І півріччя 2014 року становить 4 справи. 

За І півріччя 2014 року Козятинським міськрайонним судом Вінницької області   розглянуто  1 кримінальну справу    з  постановленням  вироку,  в  якій  дії  обвинуваченого,  поряд  з  іншими  статтями   кримінального  закону, кваліфікуються  за ч. 1 ст. 364  КК України.

       Так,  03.06.2014 року  Козятинським міськрайонним   судом Вінницької області  у кримінальній  справі по  обвинуваченню  Б.  за  ч. 1 ст. 364, ч. 1 ст. 366  КК України  постановлено  вирок, яким    Б.  засуджено  за  ч. 1 ст. 364 КК України до 3-х (трьох) місяців арешту з позбавленням права обіймати посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях, пов’язані з виконанням організаційно розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій на строк 2 (два) роки зі штрафом у розмірі двісті п’ятдесят неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 4250 (чотири тисячі двісті п’ятдесят) гривень без спеціальної конфіскації;

за ч. 1 ст. 366 КК України – штраф у розмірі 100 (сто) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 1700 (одна тисяча сімсот) гривень з позбавленням права обіймати посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях, пов’язані з виконанням організаційно розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій на строк 1 (один) рік без спеціальної конфіскації.

На підставі ч. 1 ст. 70 КК України, шляхом поглинення менш суворого покарання більш суворим, остаточно призначено Б. покарання – 3 (три) місяці арешту з позбавленням права обіймати посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях, пов’язані з виконанням організаційно розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій на строк 2 (два) роки зі штрафом у розмірі двісті п’ятдесят неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 4250 (чотири тисячі двісті п’ятдесят) гривень.

На підставі п. ґ ст. 1 ЗУ “Про амністію у 2014 році” від 08 квітня 2014 року звільнено Б. від відбування призначеного покарання.

   

   За І півріччя 2014 року Козятинським міськрайонним судом Вінницької області   розглянуто  1 кримінальну справу,    по якій закрито провадження,  в  якій  дії  обвинуваченого,  поряд  з  іншими  статтями   кримінального  закону, кваліфікуються  за  ст. 365  КК України.

       Так,  24.03.2014 року  Козятинським міськрайонним   судом Вінницької області  у кримінальній  справі по  обвинуваченню  Г.  за  ч. 1 ст. 365, ч. 1 ст. 366  КК України  постановою суду  закрито кримінальне провадження № 12013010170000162 від 06.02.2013 року за ч. 1 ст. 365 КК України відносно Г., у зв’язку з набранням чинності законои, яким скасована кримінальна відповідальність за вчинене особою діяння.

 

ПРИ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗЛОЧИНІВ У СФЕРІ СЛУЖБОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СЛІД  З’ЯСУВАТИ ПОНЯТТЯ САМОГО ЗЛОЧИНУ В СФЕРІ СЛУЖБОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

            Злочин у сфері службової діяльності – це суспільно небезпечне діяння, вчинене навмисно чи з необережності службовою особою, тобто особою, яка всупереч інтересам служби грубо порушує нормальну діяльність органів влади, а також органів управління підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності й господарювання, і заподіяло істотну шкоду охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб.

ЗЛОВЖИВАННЯ ВЛАДОЮ АБО СЛУЖБОВИМ СТАНОВИЩЕМ ( ст. 364 КК України)

       Кримінальний кодекс визначив цей злочин як умисне, з корисливих мотивів чи в інших особистих інтересах або в інтересах третіх осіб використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно заподіяло істотну шкоду охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб.

        Зловживання владою або службовим становищем, як свідчить практика, найчастіше відбувається в сукупності з іншими злочинами (розкрадання), що додатково ілюструє підвищену суспільну небезпеку цього злочину в сфері службової діяльності.

        Обов’язковою ознакою зловживання владою або службовим становищем є заподіяння при цьому істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян або державним чи суспільним інтересам чи інтересам юридичних осіб.

      Зловживання владою або службовим становищем може бути вчинене як шляхом активних дій, так і шляхом бездіяльності .

       Обов’язковою ознакою об’єктивної сторони зловживання владою або службовим становищем є настання суспільно небезпечних наслідків у вигляді заподіяння істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб (ч. 1 ст. 364 КК).

     Відповідно до примітки до ст. 364 КК України:

  • Службовими  особами у статтях 364,  368-2  цього Кодексу є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно  чи  тимчасово  в  органах  державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах,  в  установах чи організаціях посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій,  або виконують такі функції за спеціальним  повноваженням,  яким  особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом,  повноважним органом чи повноважною особою підприємства,     установи, організації, судом або законом;
  • Службовими особами також визнаються посадові  особи  іноземних держав (  особи,  які  обіймають  посади  в  закодавчому,  виконавчому  або с удовому  органі  іноземної  держави, у  тому числі  присяжні  засідателі,  інші особи, які здійснюють функції держави для  іноземної  держави,  зокрема  для   державного   органу   або державного  підприємства),  а  також  іноземні  третейські  судді, особи,  уповноважені вирішувати цивільні,  комерційні або  трудові спори  в  іноземних державах у порядку,  альтернативному судовому, посадові особи міжнародних  організацій  (працівники  міжнародної організації   чи   будь-які   інші особи, уповноважені такою організацією діяти від її імені), члени міжнародних парламентських асамблей,  учасником  яких  є  Україна,  та судді і посадові особи міжнародних судів.

              З 27 лютого 2014 року ст. 364 КК України діє в іншій редакції,  як умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної або юридичної особи використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно заподіяло істотну шкоду охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб.

За І півріччя 2014 року в провадженні Козятинського міськрайонного суду Вінницької області кримінальних справ за новою редакцією ст. 364 КК України не було.

 

ПЕРЕВИЩЕННЯ ВЛАДИ АБО СЛУЖБОВИХ ПОВНОВАЖЕНЬ

(ст. 365 КК України)

    

Кримінальний кодекс України визначив цей злочин як  умисне вчинення службовою особою дій, які явно виходять за межі наданих їй прав чи повноважень, якщо вони заподіяли істотну шкоду охоронюваним законом правам та інтересам окремих громадян,  державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб.

З 27лютого 2014 року ст. 365 КК України діє в іншій редакції, як  умисне вчинення працівником правоохоронного органу дій, які явно виходять за межі наданих йому прав чи повноважень, якщо вони завдали істотної шкоди охоронюваним законом правам, інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам, інтересам юридичних осіб..

За І півріччя 2014 року в провадженні Козятинського міськрайонного суду Вінницької області кримінальних справ за новою редакцією ст. 365 КК України не було.

НЕЗАКОННЕ ЗБАГАЧЕННЯ (ст. 368-2 КК України)

 

     Кримінальний кодекс України визначив цей злочин як  одержання службовою особою неправомірної вигоди у значному розмірі або передача нею такої вигоди близьким родичам за відсутності ознак, зазначених у ст. 368 КК України (незаконне збагачення). Частини 2 та 3 зазначеної статті передбачають відповідальність за одержання неправомірної вигоди у великому та особливо великому розмірах

Неправомірною вигодою у значному розмірі вважаються грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, що їх без законних на те підстав обіцяють, пропонують, надають або одержують безоплатно чи за ціною, нижчою за мінімальну ринкову, на суму, що перевищує сто неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, у великому розмірі - на суму, що перевищує двісті неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, в особливо великому розмірі - на суму, що перевищує п'ятсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

               За І півріччя 2014 року Козятинським міськрайонним судом Вінницької області   кримінальні  справи,  в  яких  дії  обвинувачених  кваліфікуються  за  ст. 368-2 КК України,  не   розглядалися.

 

 

 

   Суддя Козятинського                                                           

   міськрайонного суду                                                                          

   Вінницької області                                                                           О.Є.Слободяний